Мерчендайзинг в магазині одягу

Навіть зробивши кілька кроків всередину та швидко озирнувшись, клієнт швидко визначає, яке враження справляє магазин. Перше яскраве враження визначає, чи продовжить відвідувач свій шлях магазином, чи повернеться до виходу. Мерчендайзинг у магазині одягу допомагає зробити так, щоб клієнт прийняв рішення увійти та здійснити покупку.

Ефективний мерчендайзинг у магазині одягу

Необхідно враховувати кілька основних технік викладки предметів гардеробу:

  1. Найбільш популярні товари розташовуються в кінці зали, щоб покупець пройшов по всьому магазину.
  2. Товари повинні бути легко доступними для огляду та придбання.
  3. Використання манекенів або моделей допомагає уявити, як покупка виглядатиме в реальному житті.
  4. Цінники мають бути помітними, інформативними, актуальними, легко читабельними.
  5. Чистий красивий інтер’єр із правильним освітленням та приємною музикою створює необхідну атмосферу.

 

Існують різні способи викладки товарів для ефективної демонстрації:

  1. Вертикальна викладка: товари розміщують зверху вниз, забезпечуючи доступність для покупців різного зросту.
  2. Горизонтальна викладка: товари розміщують уздовж полиці, найбільш популярні — на рівні очей.
  3. Дисплейна викладка: добре підходить для сезонних товарів, привертає яскравими кольорами, незвичною формою.
  4. Бренд-блок: товари одного бренду розміщують разом, що привертає увагу поціновувачів.

 

При оформленні полиць або вітрин важливо привернути увагу покупців до одягу та підкреслити унікальність кожної моделі. В одній викладці рекомендується розміщувати не більше трьох видів товарів, щоб не розсіювати увагу.

Організація простору в магазині одягу

Візуальний мерчендайзинг у магазині одягу здійснюється за двома основними типами розміщення:

  1. Лабіринт (вільна схема). Вітрини та стійки розставляються в індивідуальному порядку. Цей варіант дозволяє покупцям побачити максимум товарів. Використання кольорових акцентів, освітлення, декору допомагає направляти відвідувачів до потрібних зон.
  2. Петля (кругова схема). Товари розташовуються по периметру магазину, що дозволяє покупцеві оглянути весь асортимент і пройти по приміщенню в зручному напрямку. На стінах розміщуються вішалки та полиці.

 

Комфорту покупця сприяють чітке зонування торгового простору, виділення вхідної зони та касового вузла, розподіл чоловічого, жіночого та дитячого залів, примірочних.

Вхідна зона: місце звикання

Вхідна зона (перші 1-4 метри від входу) часто визначається як зона декомпресії. Декомпресією називають адаптацію аквалангіста, який піднімається на поверхню після перебування на великій глибині. Коли відвідувач заходить до магазину, він психологічно адаптується від зовнішнього середовища до внутрішнього. Тому в зоні декомпресії майже не здійснюються покупки, навіть якщо там буде присутній продавець.

Мерчендайзинг в магазині одягу стверджує: розміщувати в цій зоні популярні товари та новинки недоцільно. Вона призначається для декору, вивісок та POS-матеріалів. При цьому простір має бути відкритим, запрошуючи відвідувачів пройти вглиб магазину.

Планування вхідної групи повинно сприяти руху потоку відвідувачів від входу за годинниковою стрілкою. Вхід з вулиці слід розміщувати там, де потоки машин та пішоходів найбільш інтенсивні.

Центральна зона: місце сили

Центральна зона (зона фокусу) починається в 4 метрах від входу з правого боку, оскільки більшість людей інстинктивно скеровуються саме туди. На цій території розміщують актуальні колекції та новинки, які необхідно продати в поточному сезоні. Також тут зазвичай стоять манекени.

Фронтальну стіну, розташовану навпроти входу, добре видно з будь-якої точки магазину, тому її теж відносять до гарячих зон. У цій зоні можна розмістити найдорожчі товари та нові колекції.

“Холодна зона”: місце акцентів

Холодні зони містять кути та частину магазину зліва від входу. У цих місцях кількість покупок значно нижча. Щоб привернути увагу відвідувачів, тут розміщують товари зі знижками, лайтбокси, привабливий одяг.

У маловідвідуваних зонах розташовуються примірочні кімнати. Хоча ці зони “холодні”, вони повинні бути такими ж комфортними, як інші. Використання м’якого компліментарного освітлення, що усуває зайві тіні, допомагає клієнтам почуватися впевнено та привабливо. Нахилені дзеркала, які роблять фігуру стрункішою, також можуть покращити враження.

Навіть у недорогих магазинах мас-маркету важливо забезпечити комфортні чисті кабінки. Необхідно встановити великі дзеркала, якісне освітлення, що не спотворює кольори, та забезпечити наявність кондиціонера.

Зона кас: місце імпульсу

Зона каси повинна знаходитися якомога далі від входу, щоб покупець отримав додатковий стимул прогулятися магазином. Коло кас зазвичай знаходяться вітрини та стенди аксесуарами, парфумами, біжутерією, парасольками, окулярами та подарунковими картками, себто товарами імпульсивного попиту. .

Ці товари повинні гармоніювати з основною колекцією за кольором, стилем та вартістю. Наприклад, бюджетний магазин мас-маркету не повинен продавати коло кас дорогі преміальні аксесуари, а бутіку дорогого одягу не варто насичувати касову зону дешевими товарами. Це може негативно вплинути на емоційне ставлення клієнта до торговельної точки.

Інтер’єр як інструмент мерчендайзингу

Оформлення інтер’єру — важливий інструмент мерчендайзингу. Світло, колірна гамма, манекени, матеріали, фурнітура, деталі — все це створює атмосферу, виділяє бренд серед конкурентів. Інтер’єр повинен відповідати концепції бренду та доповнювати його, а не суперечити.

Наприклад, пастельні відтінки, натуральні матеріали, мармур та шкіра підійдуть для преміум-сегменту та класичного одягу. Цільова аудиторія таких магазинів — впевнені в собі люди середнього класу вікової категорії 35+.

Для молодіжних та трендових ліній підійде мінімалістичний стиль у дусі лофту з використанням металу, бетону та необроблених стін. Аудиторія таких магазинів — молоді люди віком 20-30 років, які живуть у великих містах і належать до креативного класу.

У магазині спортивного одягу використовуються манекени, що зображають спортсменів у русі, різноманітні інсталяції (наприклад, футбольний м’яч або ворота), надихаючі написи на стінах, демонстрація яскравих відеороликів. Також варто передбачити простір для тестування покупок (бігова доріжка або велотренажер).

Чим вищий клас товарів, тим більше має бути вільного простору. Замість щільного розміщення торгового обладнання створюються зони відпочинку з зручними кріслами, диванами, кавовим столиком.
Отже, грамотний мерчендайзинг у магазині одягу дозволяє представити товари з найкращого боку, підвищує комфорт і самопочуття клієнтів, створює приємну атмосферу. Все це допомагає зберігати постійних покупців, постійно привертаючи нових.

Будемо раді співпраці

Зв’язатися з нами