Трейд-маркетинг, як залишатись цікавим та багато продавати?

Трейд-маркетинг, як залишатись цікавим та багато продавати

Трейд-маркетинг — це міст між виробниками та дистриб’юторами, оптовими, роздрібними продавцями. Головне завдання — переконати продавців у цінності та прибутковості вашого товару, щоб вони захотіли його продавати.

Кому корисний трейд-маркетинг

Трейд-маркетинг — це набір ефективних інструментів для:

  • виробників;
  • ритейлерів;
  • дистриб’юторів;
  • маркетингових агентств.

 

Він допомагає збільшити продажі, підвищити рівень видимості бренду, покращити співпрацю з торговими партнерами та стимулювати інтерес споживачів.

В першу чергу трейд-маркетинг потрібен виробникам товарів, які планують продавати свою продукцію в офлайн-магазинах. Для онлайн-магазинів це менш актуальне, оскільки у них немає обмежень на кількість товарів на вітрині. Проте, якщо онлайн-магазин закуповує товар у оптовиків, трейд-маркетинг залишається важливим.

Основні інструменти трейд-маркетингу

Трейд-маркетинг — це сукупність прийомів, спрямованих на збільшення обсягів продажів продукції в роздрібних мережах. Цілі досягаються за допомогою:

  • POS-матеріалів (Point of Sale) — яскравих, змістовних плакатів, вивісок, стійок, дисплеїв, цінників у точках продажу. Вони привертають увагу покупців, інформують про продукцію, стимулюють до купування.
  • Мерчандайзингу — стратегічного розміщення товарів на полицях магазинів для максимального привернення уваги покупців.
  • Промо-акцій — тимчасових заходів, спрямованих на залучення нових клієнтів та утримання існуючих. Включають знижки, спеціальні пропозиції, бонуси, дегустації, конкурси.
  • Програм лояльності — бонусів для підвищення лояльності клієнтів (накопичувальних систем знижок, бонусних балів, ексклюзивних пропозицій).
  • Трейд-промоушену — стимулювання ритейлерів до продажу певних товарів (знижок для торгових партнерів, бонусів за виконання плану продажів, спільних рекламних кампаній).
  • Демонстрацій, дегустацій — акцій для ознайомлення з продуктом безпосередньо в торговій точці. Найефективніші заходи для нових продуктів, оскільки підвищують ймовірність покупки.
  • Аналітичних інструментів — способів збору та аналізу даних про особливості ринку, продажі, поведінку споживачів, ефективність маркетингових акцій. Містять програмне забезпечення для аналізу даних, системи CRM. Дозволяють коригувати стратегії, підвищувати їхню ефективність.
  • Інтернет-засобів — електронних розсилок, соціальних мереж, інших цифрових каналів оперативного інформування споживачів про нові продукти, акції, спеціальні пропозиції.
  • Тренінгів, навчання персоналу — підвищення кваліфікації підвищує компетентність та мотивацію.

 

Щоб правильно вибрати та використовувати ці інструменти, необхідно створити особливу стратегію.

Як розробити стратегію трейд-маркетингу

Стратегія, на якій базуватиметься трейд-маркетинг — це ваш “план наступу” на ринок. Він створюється поетапно.

Перший етап — дослідження ринку

Дає відповіді на запитання:

  • Хто ваша цільова аудиторія?
  • Хто ваші конкуренти?
  • Які потенційні ризики?
  • Які шляхи подолання ризиків?

 

Отримати відповіді можна, наприклад, відвідуючи торгові виставки. Ці заходи допомагають встановити ділові зв’язки, вивчити конкурентів. Також корисно читати статті про свою галузь, відгуки споживачів.

Другий етап — розробка плану

План має вичерпно пояснювати важливі нюанси:

  • На що ви хочете спрямувати зусилля торгового маркетингу?
  • Скільки ресурсів ви готові вкласти в офлайн- та онлайн-маркетинг?
  • Яких цілей ви хочете досягти за місяць, півроку та рік?

 

Визначивши потреби клієнтів і продавців, скоригуйте маркетингову стратегію, змініть дизайн або функції продукту, щоб вони відповідали очікуванням.

Третій етап — інвестування в брендинг

Цей процес має йти паралельно з розробкою стратегії. Впізнаваність бренду впливає на лояльність клієнтів.

Завершальний етап — реалізація стратегії

Важливо ретельно продумати, як, коли і де реалізовуватиметься маркетингова стратегія. Наприклад, приваблива інтернет-реклама має вести на зручний сайт. Якщо продукт просувається офлайн, члени команди повинні вести себе професійно, позитивно.Трейд-маркетинг — це потужний інструмент, що дозволяє виробникам і ритейлерам досягати поставлених цілей. Правильне використання стратегій і прийомів трейд-маркетингу сприяє збільшенню продажів, покращенню видимості товару, зміцненню відносин з партнерами та стимулюванню кінцевих споживачів. Постійний аналіз, коригування стратегії дозволяють вирішувати виникаючі проблеми і адаптуватися до змін на ринку.

Будемо раді співпраці

Зв’язатися з нами